လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၄၀) ေက်ာ္ကထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ ဆရာတက္ တိုးရဲ႕ “ကၽြန္ေတာ့္အေတြးအေခၚမွတ္စုမ်ား” စာအုပ္ဟာ အင္မတန္မွ နာမည္ၾကီးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္ အခန္းသုံး “ဘ၀၏သေဘာ” မွ ေကာက္နုတ္ခ်က္မ်ားကို ေ၀မၽွလုိက္ပါ တယ္။
ေသျခင္းတရားကို ပုထုဇဥ္တုိင္း ေၾကာက္သည္။ မေၾကာက္ဟု ေျပာသူသည္ မုသာ၀ါဒီမွ်သာ ျဖစ္ေခ်သည္။ သုံးသပ္ဆင္ျခင္မႈမရွိဘဲ အရမ္းေၾကာက္ေနျခင္းသည္မေကာင္း။ အရမ္းမဲ့ မေၾကာက္ဘဲ ေနျခင္းသည္လည္း မေကာင္း။ ဘ၀အျမင္မရွိသမွ် ဘ၀၌ ေနရက်ိဳးမနပ္ေပ။ ဘ၀အျမင္ထဲတြင္ ေသျခင္းတရားကို သုံးသပ္မႈလည္းပါသည္။ ေနျခင္းသည္ ေသျခင္း၏ ေရွ႕ေျပးအစီအစဥ္ပင္ျဖစ္၏။
ငါ့အျမင္မွာကား ဘ၀သည္ စစ္စစ္အားျဖင့္ အဓိပၸါယ္မရွိ။ ေနျခင္းနွင့္ ေသျခင္းတို႕သည္အေျခ အေနသာ ျခားသည္။ အဓိပၸါယ္မရွိျခင္း၌ တူၾက၏။ ဘ၀ကို အဓိပၸာယ္သြင္းေပးနုိင္မွသာ အဓိပၸာယ္ရွိလာနုိင္မည္။
Show/Hide လူျဖစ္လာျပီး လူေတာထဲတြင္ ေနရသျဖင့္ လူမႈေရးတာ၀န္မ်ား ရွိေလရာထိုတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရင္း အျခားလူမ်ား၏ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို တတ္အားသမွ် ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္သည္။ မိမိအဖို႕ေတာ့ မတည္ျမဲေသာ၊ အဓိပၸာယ္စင္စစ္မရွိေသာ ဘ၀၏အေျခအေနကို အစဥ္သတိျပဳ ျပီးလွ်င္ ေနတတ္သလို ေနဖို႕ပင္ျဖစ္သည္။
ဘ၀ဆိုတာ ခဏတာေလးေတြေပါင္းစပ္ပါ။ ငိုေၾကြးသည္လည္းတစ္ခဏ၊ ရယ္ေမာသည္လည္း တစ္ခဏ၊ ေပ်ာ္ရႊင္သည္ဆိုျခင္းမွာ ပိုးစုန္းၾကဴးမီးေတာက္သလို ခဏကေလးလင္းျပီး ျပန္မွိတ္ သြားတာမ်ိဳးပါ။ပူေဆြးတယ္ဆိုတာလည္းအခိုက္အတန္႕ပါ။ စိတ္ဟာအျမဲပဲ ေျပာင္းလဲေဖာက္ ျပန္တာမို႕ အာရုံမွန္သမွ် တစ္ခဏပါဘဲ။
ဘ၀သည္ ငိုေၾကြးျခင္းျဖင့္ စ၏။ ငိုေၾကြးျခင္းပင္ ဆုံး၏။ အစ၌ေမြးလာေသာ ကေလး၏ငိုေၾကြး ျခင္းျဖစ္သည္။ အဆုံး၌ကား ေသသူ၏ က်န္ခဲ့သည့္ အရင္းအခ်ာမ်ား၏ ငိုေၾကြးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ “ေမြးလာသည့္အခါ သင္ငိုသည္ကို ၀ိုင္း၍ၾကည့္သူမ်ားက ျပဳံးေနၾကသည္။ ေသေသာအခါ၀ယ္ ၀ိုင္းၾကည့္ေနသူမ်ားက ငုိေၾကြးၾကသည္။ ထိုအခါ၌ သင္က ျပဳံးနုိင္ပါေစ” ဟူေသာ စကားကုိ တစ္ေနရာတြင္ ဖတ္ဖူး၊ မွတ္ဖူးသည္။ ေသခါနီးတြင္ ျပဳံးေနနိုင္ဖို႕ ျဖစ္နုိင္ မည္မဟုတ္၊ အလြန္ပင္ ခဲယဥ္းလွ၏။ ေသျခင္းဆင္းရဲသည္ ခံရသူအား ျပဳံးခြင့္ေပးမည္မဟုတ္။ ဆိုလိုသည္ကား ေသရအံ့ဆဲဆဲတြင္ စိတ္ဓာတ္ၾကံ့ခိုင္ၾကည္လင္နိုင္ေအာင္ တရားျပည့္ပါေစဟူ ၍။ ထိုမွ် တရားျပည့္ဖို႕လည္း ခက္ခဲလွေခ်သည္။
ဘ၀ဟူသည္ ေၾကကြဲဖြယ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ျပဳံးရႊင္ ေပ်ာ္ျမဴးျခင္းသည္ ခဏတာမွ် ျဖစ္ေခ် သည္။တကယ္တမ္း ရႊင္ျပဳံးစရာ အေၾကာင္းမရွိေခ်။ အေပၚယံမွ်သာ ျဖစ္သည္။လူ႕ဘ၀သည္ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျပည့္လွ်ံေန၏။ ခ်မ္းသာသုခ ဟူသည္မွာ တံလွ်ပ္ကို ေရထင္ျခင္းမွ် သာျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႕ဒုကၡျဖစ္ျခင္းကို ဖုံးကြယ္လုိ၍ပင္ လူတို႕သည္ ေပ်ာ္ပါးမႈကို ရွာၾက၏။ေပ်ာ္ သည္ဟု ထင္ေအာင္ မိမိကိုယ္မိမိ လွည့္စားၾက၏။
လူ႕ဘ၀ရဲ႕ ပေဟဠိအတြက္ အေျဖမွန္ကို ရွာရာမွာ ေလာကၾကီးရဲ႕ မတည္ျမဲမႈကုိ လက္ခံျပီး ျဖစ္တာ၊ ပ်က္တာကိုသာ သံုးသပ္ရင္း ေနရမယ့္အခ်ိန္ကေလးမွာ ေနတတ္သလုိေနျပီး ေသရ မယ္ဆိုရင္ ေသသြားတာပဲေကာင္းတယ္လို႕ ငါထင္တယ္။ မေက်နပ္တာေတြကိုသာ ပြားမ်ားေန လို႕ ဘာမွအက်ိဳးမရွိတဲ့အျပင္ ေနရတဲ့အခိုက္ကေလးမွာ စိတ္သက္သာမႈ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္တာလည္း ျဖစ္တာပဲ။ ပ်က္တာလည္း ပ်က္တာပဲ။ ဘာမွမထူးျခားပါဘူး။လူ ေတြဟာ မထူးျခားတာကုိပဲ ထူးျခားတာၾကီး ေအာက္ေမ့ေနၾကလို႕ ဒုကၡေတြေ၀ဆာေနတာ။
ဘယ္ေလာက္ပဲၾကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ဘ၀ေနရေနရ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ျပာျဖစ္ရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ေျမဩ ဇာျဖစ္ရင္ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ေနရတဲ့အခုိက္မွာ စိတ္သက္သာမႈရေအာင္ေနဖို႕၊ တတ္နိုင္ရင္ ကိုယ္သက္သာမႈရေအာင္ေနဖို႕ပဲ အေရးၾကီးပါတယ္။အဲဒီသက္သာမႈေတြရဖို႕ကလည္းရည္ရြယ္ ခ်က္ရွိတဲ့ အလုပ္တစ္ခုခုကို တစ္သက္လုံးေသခါနီးထိ လုပ္သြားဖုိ႕ပဲ လိုတယ္။ အလုပ္ဟာ အသက္၊ အလုပ္ဟာ ဘ၀ပါဘဲ။
လူ႕ဘ၀ဟာ အဓိပၸာယ္မရွိေပမယ့္ လူ႕ဘ၀ေလာက္ေကာင္းတာမရွိဘူး။ အဓိပၸာယ္မရွိဘူးဆို တာကို ေလးေလးနက္နက္သိထားရေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မအံ့ဩေတာ့ဘူး၊ မတုန္လႈပ္ေတာ့ဘူး တုန္လႈပ္ရင္လည္း တုန္လႈပ္တာဟာ အဓိပၸာယ္မရွိမွန္း သိေနျပီးျဖစ္လို႕ အခိုက္အတန္႕ပါပဲ။
အပ်က္ကိုရႈနုိင္မွ အျဖစ္ကို အာရုံထားနုိင္မယ္။ အားသစ္တိုးနိင္မယ္။ အပ်က္ကို မျမင္ဘဲ အျဖစ္ကိုသာ တစ္ဖက္သတ္ျမင္ေနရင္ အျမင္မမွန္ဘူး။ အဲဒီအခါမွာ အပ်က္၀င္လာရင္ အၾကီး အက်ယ္ ထိခုိက္ျပီး စိတ္အၾကီးအက်ယ္ပ်က္တတ္တယ္။ပ်က္သြားရင္ ပ်က္သြားပါေစ။ ပ်က္ တာမထူးဆန္းပါဘူး။ ျပန္လုပ္ရုံေပါ့ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးကို အျဖစ္ခ်ည္းမျမင္ဘဲ ပ်က္တတ္တဲ့ သဘာ၀ကို အရင္းခံအသိအျဖစ္ ခံယူထားနုိင္မွရရွိနုိင္ေပမယ္။
လူ႕ဘ၀သည္ ပါးပါးရြရြကေလးရွိေသာ ေၾကြပန္းကန္ငယ္ႏွင့္ တူသည္။ မေတာ္တဆ ထိရုံႏွင့္ ပင္ အစိတ္စိတ္ကြဲသြားျပီးလွ်င္ ဘယ္နည္းနွင့္မွ် နဂိုအေျခသို႕ေရာက္ေအာင္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ မရနုိင္ေခ်။
လူ႕ဘ၀ဟာ ဘာမွ အဓိပၸာယ္မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ လူ႕အျဖစ္ကိုပဲ အဓိပၸာယ္ ရွိလာေအာင္ လုပ္ဖို႕ဟာ လူ႕တာ၀န္ပဲ။ ကိုယ္တတ္နိင္သေလာက္ လူ႕၀တၱရားေတြကို ေက်ပြန္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္တာဟာ အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ လူ႕ဘ၀ကို အဓိပၸာယ္ရွိေအာင္လုပ္တာပဲ။ေလာက ၾကီးမွာ ေမတၱာတရားမွ အပ ဘာမွအဓိပၸာယ္မရွိဘူးလုိ႕ပဲ ငါေတာ့ ဆိုလိုက္ခ်င္ပါျပီ။
အိုျခင္းဟာ ဆင္းရဲခ်ည္းမဟုတ္ေသး၊ ဆုံးရႈံးျခင္းပဲ၊ လူ႕အရည္အခ်င္းေတြေလ်ာ့ပါးဆုံးရႈံးတယ္ အခြင့္အေရးေတြလည္း ဆုံးရႈံးတယ္။ အသက္ၾကီးသူကို ရုိေသတယ္ဆိုတာ တန္းတူမထားဘဲ အေပၚကို ကန္တင္လိုက္တာပါဘဲ။ လူေတြ(နုပ်ိဳေသးတဲ့သူေတြ) က တျဖည္းျဖည္းပထုတ္ လုိက္တာပါဘဲ။ မအိုဘဲလည္း မေနရ။ အုိလည္းမအိုခ်င္၊ လူ႕ဘ၀ဟာ အသက္တိုရင္လည္း ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ ေသရတာမို႕ လူ႕ဘ၀စည္းစိမ္ကို မခံစားလုိက္ရလုိ႕ သနားစရာ၊အသက္ ရွည္ရွည္ေနရရင္လည္း လူ႕အခြင့္အေရးေတြ ဆုံးရႈံးျပီး အေဖာ္ကင္းမဲ့တဲ့ အေျခကို ဆုိက္တာ မို႕ သနားစရာ။
ရွိရွိသမွ် လူေတြ လူေတြ ဘာေၾကာင့္ လႈပ္ရွားေနၾကတာလဲ။ အသက္ရွင္ေနဖို႕ပါဘဲ။ ဘာေၾကာင့္အသက္ရွင္ခ်င္ၾကသလဲ။ လႈပ္ရွားမႈရပ္သြားတဲ့ ေသျခင္းကို မလိုလားလုိ႕ဘဲ။ အဲဒါ ဟာ ဘ၀ပဲ။
သိဒၶိမိုး မဂၢဇင္းတြင္ေမာင္ပြင့္ဥာဏ္ (ေမာရ)ေရးသားေသာ ''ဘ၀ဆုိတာ'' ေဆာင္းပါး မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
0 comments:
Post a Comment